Sjuk.. igen..

Har blivit dyngförkyld.. Gosade med Ninja när hon var snorig och vips! Så var mamma halvdöd någon dag senare.. Igen! Tycker jag just VAR sjuk? Ska vara hemma någon dag till och bli frisk ordentligt innan jag går tillbaka till jobbet.

Igår blev vi utslängda från lägenheten eftersom det var visning på den, rätt ok uppslutning och förhoppningsvis så kan vi bli av med den tidigare. Jag och barnen gick till "vår nya gård" och stannade på lekparken en timme för att inte vara ivägen medan M fick vara hemma och svara på frågor. Monstret är rätt nöjd med att flytta verkar det som, speciellt när jag berättar att hon kan vara ute och leka på gården varenda dag efter dagis om hon vill, dessutom så lockar "ett stort eget rum" väldigt mycket. Och att hon kan stå på balkongen där alla hennes vänner kan se henne förstås.. Ha ha!

Hon har djupa frågor nu med lilla Monstret, om bebisar för det mesta, vi hade en lång konversation i sängen i förrgår kväll om hur bebisar kommer ut ur magen. Eftersom både hon och Ninja har kommit ut "genom ett hål i mammas mage" så undrade hon om alla bebisar gjorde det.. Det började med att nallen i godnattsagan fick en spruta precis som jag fick i ryggen inna operationen och slutade med att jag fick förklara hur bebisar föds, varför bebisar skriker då de kommer ut och varför jag inte fick hålla Ninja för operationstanten direkt efter.. Hon har SÅ MYCKET frågor och det är inte alla som har ett lätt svar.. M hade fått förklara varför bebisar har en navelsträng idag (hon så en bild på en bebis i en bok och den hade "lång svans"), glad jag slapp ta den!

Dessutom har Ninja börjat åla lite framåt nu, jag tror inte jag har berättat det? Hon blir skitarg när hon inte når alla leksaker på golvet och då tar hon sig framåt en bit.. Går på typ armbågarna och tårna på något sätt.. Hemskt söt är hon! Kommer krypa inom en månad tror jag, vi måste flytta pronto! En månad kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0