Hemmamys

Holy hell vad det snöat! Hela eftermiddagen igår var det ren snöstorm.. Ok, jag har haft värre stormar än så, jämfört med 35 sekundmeter i fjällen var det inte så mycket mer än en svag bris, men jag gillar det inte ändå.. Dessutom så har Monstret hostat och mått lite risigt på sistone så hon fick vara hemma idag, M mutade henne med en ny film för att hon inte skulle tjura över att missa dagis. Ninja hostar en del hon med, även om det låter urgulligt med hennes små "öhö, öhö" så är det lite jobbigt, hon är ju så liten..

Igår fick hon sin första hemmagjorda mat med, vi åt tikka masala-kyckling och ris så jag plockade undan lite kyckling, ris och grönsaker innan vi kryddade och gjorde mos med mixerstaven. Hon åt som en liten gris, precis som Monstret när hon var liten verkar hon gilla hemgjord mat bättre än "håller i all evighet"-barnmatsburkarna. Nu är hon lite liten för kryddning än, har ju precis börjat äta annat än grönsakspuré och jag vill att hon får smaka råvarorna som de ska smaka innan man spär ut smaken med kryddor, men är hon som Monstret så kommer det bli mer av det snart. Hennes bästa mat när hon var liten var ju currygryta och lamm i tomatsås med massor av vitlök.. Det är alltid lättare att göra egen mat nu när de kan börja smaka kött, bara att plocka undan innan man saltar något och sedan går det ju superfort att mosa med mixerstaven, praktiskt!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Ja, det låter ju inte som en nackdel att vara född i en familj där man är bra på att laga mat!;o) Julian har inte fått smaka lamm än, mest beroende på att jag inte kan tillaga det ...skäms

2010-01-28 @ 21:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0