Jag vill ha en ponny!!

Ha ha, Bästis har förstört Monstret.. Vi hälsade på i hennes och Anders stall idag och jag är rädd att jag har förlorat min dotter till den onda "häst-tjej"-genen! Hon såg en liten ponny (ponnysar är the Devil himself) i en av hagarna och har inte slutat prata om den jäkla lilla hömoppen på hela kvällen! Ok, hon pratade om deras hästar med men ponnyn fastnade hårt, M är övertygad om att hälften av hans framtida löner kommer att försvinna i stallavgifter och hästgrejer, kvällarna kommer att spenderas skjutsande till stallet och frysande i något jäkla ridhus i flera timmar..



Närå, skämt åsido.. Det var jätteroligt att se stallet och hästarna, Monstret hjälpte till att rykta, gav godis, tjurade (seriöst ungen tjurar för att hon får saft i fel glas så varför skulle en tripp till stallet vara annorlunda?) och klagade lite på att det luktade äckligt i "ladugården", men jag var rätt imponerad ändå att hon inte var rädd för dem fast de är så stora. Till och med Ninja skrattade sitt galna lilla bebisgiggel då hon tittade på hästarna och hon fattar ju inte ens vad de är..

Annars har vi bara varit i extremt slapparstämning den här helgen, släpade oss till affären och tillbaka igår men det är allt, har varit skönt!

Ninja gurglar på i vanlig fart, hon snackar en massa, skäller på leksaker, rejsar runt i gåstolen, dregglar, spottar, suger på tårna.. Bara smarta saker.. Har verkligen stora förhoppningar på hjärnkirurg som yrke hos henne, ser redan min tidiga pension på min privata ö som hennes jättelöner har betalat åt mamsen framför mig..
Men hon kan snart sitta! Behöver bara pyttelite stöd, håller man inte i henne så tar det bara några sekunder innan hon ramlar åt sidan, men det kommer!



Kommentarer
Postat av: Karro

Ha ha ha, jag skrattar ihjäl mig!!! Så bra skrivet. Jag ska försöka prata med Roya om monstret kan få rida ponnyn nått framöver, det enda kruxet är att hon nästan aldrig är där samtidigt som oss.

Tack än en gång för den vackra ljusstaken, ska ta kort på den imorgon :)

2010-01-03 @ 23:19:52
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Lilian Olofsson Söderman

Klart hon ska bli en hästtjej!!!;o)

2010-01-06 @ 00:16:42
URL: http://lilianolofsson. blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0