Bud, bud, bud...

Jag hatar auktioner!! Det är så nervöst att hålla på och buda över varandra.. Särskilt när man inte vet vem man står mot.. Just nu är vi två som budar om lägenheten.. Tack och lov att det inte är fler iaf! De lägger HELA tiden 10 000:- över oss, otroligt irriterande. Jag tog till lite taktik i morse och bjöd så att det blev ojämt tiotusental, alltså om de fortsätter att lägga tio över oss hela tiden så hamnar de på 895 000:- och inte jämna 900, eftersom vi har sagt att vårt tak ligger på 905.. Men vi får se hur det fortsätter. M blev lite hämndlysten och sa att om vi nu inte skulle få den (man vet ju aldrig, det kan ju vara någon med nysålt hus som vill ha den och då är det ju kört) så skulle vi i alla fall trissa upp priset för dem.. He he, livets goda små hämnder..

Men över 900 är rena rånet för den lägenheten egentligen eftersom den är i så dåligt skick.. Hjärtat jobbar mot hjärnan hära nu, jag vill ju ha den jättemycket samtidigt som det är VÄLDIGT mycket pengar för mig som hatar att vara skyldig någon något. Det är så nervöst!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Oooh, va spännande !!! Vad är det för avgift och hur stor är den ? Ni får tänka som så att det är en investering för lång tid framöver...ha ha...så tvångstänker jag hela dagarna inför vårt husbygge...upprepar det som ett mantra... :D Sen tar ju vinnarskallen över....man kan nästan buda ihjäl sig bara för att inte förlora...gäller att hålla sig till den gräns man har satt. Lättare sagt än gjort. :D

2010-03-16 @ 13:44:47
URL: http://hannamaria.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0