Snö?

Börjar bli redo för snö nu.. Jag brukar ju i vanliga fall avsky snön när den kommer och bara längta tills den smälter bort, men i år har det ju inte varit någon alls och nu är det den 2:a december? NU är det ok att det snöar lite.

Jag och Monstret fick ju i alla fall lite snö när vi var upp till Jämtland förra helgen. Det toksnöade ju på söndagen när vi skulle åka hem. Planet blev ju till och med försenat 20 min för de var tvungna att avisa. Kändes i luften med att det var stormigt, Stormen Berit visade var skåpet ska stå om man säger så..
Jag har inga problem med att flyga i vanliga fall, kan vara lite obehagligt i landningen, men hu! När vi skulle landa på Arlanda var det lite lätt gropigt.. och då menar jag 3 meter upp tre meter ner? Monstret hon satt bara och jublade medan jag (som led av sviterna från kvällen innan) var helt kallsvettig. Ni vet när man mår riktigt risigt eller är magsjuk och det går som en kall våg genom kroppen och man blir bara sjöblöt? Hade det inte varit så kallt hade jag slängt mig ner och kysst marken när vi kom ut ur planet. Fy för den lede vad hemskt! Jag gör inte om det för något i världen, jag är världens mest åksjuka människa.

Helgen var jättemysig i övrigt, shopping och mys hela helgen. Kul att se hur mamsen bor numera också, vi har ju inte hunnit dit efter att hon flyttat, det var ett mysigt och väldans hemtrevligt hus. Sen fick jag ju en kväll ute med mina "gamla" vänner från gymnasiet, vi träffas verklligen inte ofta nog så det var superkul. Även om jag glömde bort mitt löfte från tidigare på kvällen om att jag skulle ta det lugnt inför hemresan dagen efter. HELT KLART VÄRT DET!

Alltså, 2:a december. Har julnerverna börjat infinna sig? Här är vi stora på jul, vi gillar jul väldigt mycket!
Barnen har fått upp sin paketkalender, lussebullar ska bakas i helgen och pepparkakor nästa. Julklapparna är planerade coh julledighet begärd. Vi (jag och barnen) ska vara lediga i två veckor och då hoppas jag att det är snö så vi kan åka pulka i alla fall. Inget jullov utan pulka!

Nya paketkalendern (1 krans och 48m sidenband senare)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0