"Mamma, jag har en lös tand!"

Rätt skön helg det här! Vi har mest tagit det lugnt, i fredags kväll var det bland det bästa som hänt att få åka hem och mysa ner i soffan med tjejerna och M. Lite dåligt barnprogram på repeat och sedan lugn och ro när barnen somnat. Behövligt.

Igår var vi ut en sväng på byn, handlade, brottades med jordens suraste, tröttaste och hungrigaste Ninja i köerna. Vi fick helt sonika ta henne under armen och gå raka vägen ut ur båda affärer vi var in i medan hon sparkade och slog. Hon har ju som rätt hög röst med, folk GLOR och tror man håller på att slå ihjäl ungen när man släpar ut henne under höga protester. Det är så man har lust att slänga över henne i famnen på dem och bara "Här, se om du gör det bättre då??". Men det gör man ju inte, synd ibland.
Jag får alltid en känsla av extrem sympati då jag ser en svettig förälder kämpa med en högröd, skrikande ål till unge, speciellt de gånger mina faktiskt håller sig i skinnet. Jag vill bara gå fram, klappa dem på axeln och säga "Ta det lugnt du bara, jag vet precis hur det är..". Men det gör man ju heller inte, det är också synd.

Vad jag däremot brukar göra när mina får utbrott hemma är att filma dem, jag sparar allt tills de är stora nog att ha egna barn. Kom och klaga bara, ska jag visa hur NI var när ni var små.. Det brukar vara rätt kul när de tittar på dem nu med, de fattar som inte vem det är på filmen och varför de skriker så högt. Inget som Jesper Juhl lär ut direkt, mer Bad parenting lektion 1? Men man ska ju ha något nöje i galenskapen med.

Vi bakade lite på eftermiddagen, jag har införskaffat mig två superbra bakböcker som jag ska jobba mig igenom. Hittills har det blivit tre Cupcake-sorter. Helt fantastiskt! Åtminstone så länge man inte äter för många.. Ska se om jag inte kan slänga in några bilder sen, det får bli i ett eget inlägg.

Idag har vi städat.. Det spelar ingen roll hur fint det blir efteråt eller att det är så skönt att få det gjort. Det är ju SÅ tråkigt? Jag hatar att städa. Men det är gjort!
Jag skulle till och med vara duktig och hänga upp två tavlor, den ena ramlade ner och gick sönder så nu har jag en skev vägg i sovrummet där det hänger EN tavla, konstigt långt åt sidan. Lagen om all tings jävelskap eller vad? Nu när jag ÄNTLIGEN kom mig för med att hänga upp dem? Men det är så kassa väggar här, jag skyller på det.

Sen DEN STORA HÄNDELSEN!! Monstret har en lös tand.
Hon kom springande in i köket "Mamma känn! Jag har en lös tand!!" Och visst, den högra framtanden uppe ÄR lös. SÅ CREEPY! Det kan jag ju inte säga till henne? Men gud, den är ju helt lös, det är så äckligt. Känner man på den så vickar den omkring.. Tänder ska inte vicka runt!
Men hon är så nöjd! ALLA ANDRA har ju tappat en tand. Där hjälper det inte att säga att det är BRA att ha kvar sina mjölktänder så länge som möjligt för efter man fått sina vuxentänder får man inte fler. Har ALLA ANDRA tappat en tand då är det en katastrof om man inte har det själv.

Hon var så söt.. Satt där och vickade lite fundersamt på sin tand, "Jag måste ringa Momma!".
Hon måste ringa Momma för allt viktigt som händer. Så fort hon har något viktigt att berätta så måste hon ringa och smiter in på sitt rum med mobilen i högsta hugg. "Jag har lärt mig cykla utan stödhjul!", "Jag har bakat äppelpaj!", "Jag har plockat en hel korg med svamp själv!". Och nu.. "Jag har en LÖS tand!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0